Jakie czynniki mają decydujący wpływ na podjęcie przez klienta decyzji zakupowej?
Wsród osób niekupujących online - 49% klientów jako główny powód niedokonywania zakupów przez internet wskazuje brak możliwości obejrzenia nabywanego w sieci produktu. Inne wymieniane bariery to:
- (38%) obawa przed otrzymaniem produktu innego niż zamawiany
- (33%) przyzwyczajenie do zakupów w sklepach tradycyjnych
- (32%) obawa przed problemami z reklamacją lub gwarancją [1]
Jak zatem pogodzić handel w internecie z przyzwyczajeniami konsumentów dot. zakupów offline; jak sprawić, żeby zakupy robili w sieci, byli zadowoleni z atrakcyjnej ceny i mogli je w krótkim czasie odebrać osobiście lub otrzymać ekspresową przesyłkę jeszcze tego samego dnia?
Odpowiedzią na te pytania jest serwis zakupów lokalnych - CeneoLokalnie.pl
W serwisie prezentowane są produkty ze sklepów internetowych współpracujących z Ceneo.pl, które można zamówić, lub odebrać osobiście w sklepach offline i punktach odbioru osobistego. Intuicyjny proces zakupowy pozwala na wyszukanie produktu oraz najbliższego punktu odbioru, klient uzyskuje również dostęp do wszelkich danych pozwalających na nawiązanie szybkiego kontaktu ze sprzedawcą.
[1] Raport Gemius 2012/2013
Słowa kluczowe: zakupy lokalne, CeneoLokalnie, decyzje zakupowe, zakupy offline
Nie tylko w świecie analityków, ale w każdej branży pojawiają się często pytania i wątpliwości co do przydatności i konieczności uczestniczenia we wszelkiego rodzaju szkoleniach i eventach branżowych. Często pojawiają się głosy, że jedyny plus jaki ze sobą niosą dla uczestników to chwilowe oderwanie się od codzeinnej pracy i spotkanie z ludźmi z "branży". Czy aby napewno?
W październiku miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu organizowanym przez MT&DC. Muszę przyznać, że wybór tego szkolenia spośród szerokiej oferty szkoleń dostępnych na rynku okazał się trafny.
Temat "analizy biznesowej" nie jest tematem łatwym i chyba nikt nie ma wątpliwości, że nie można stać się Analitykiem biznesowym w ciągu kilku dni szkoleniowych. W tej dziedzinie liczy się przede wszystkim dobry warsztat, umiejętność komunikacji i ... doświadczenie.
Choć większość przedstawionego w trakcie 3 dni szkoleniowych materiału była dla mnie swoistego rodzaju powtórką i pod względem merytorycznym tak naprawdę odzwierciedlała wykonywaną na co dzień pracę, to jak zawsze pojawiło się kilka ciekawych rzeczy, które były (przynajmniej dla mnie) zupełnie nowe.
Po tym szkoleniu mogę do nich z pewnością zaliczyć V-Model, sesje JAD i pojęcie, które wzbudziło moje największe zainteresowanie, czyli: ŚLADOWANIE (ang. traceability).
Wszystkim polecam szkolenie nie tylko ze względu na jego zawartość merytoryczną, ale również mając na uwadze świetnego prowadzącego i ludzi, których można tam poznać (tak samo; albo jeszcze bardziej; pozytywnie zakręconych tematem analizy biznesowej jak JA), .
Słowa kluczowe: szkolenie, business analysis, analiza biznesowa, mtdc