Jakie czynniki mają decydujący wpływ na podjęcie przez klienta decyzji zakupowej?
Wsród osób niekupujących online - 49% klientów jako główny powód niedokonywania zakupów przez internet wskazuje brak możliwości obejrzenia nabywanego w sieci produktu. Inne wymieniane bariery to:
- (38%) obawa przed otrzymaniem produktu innego niż zamawiany
- (33%) przyzwyczajenie do zakupów w sklepach tradycyjnych
- (32%) obawa przed problemami z reklamacją lub gwarancją [1]
Jak zatem pogodzić handel w internecie z przyzwyczajeniami konsumentów dot. zakupów offline; jak sprawić, żeby zakupy robili w sieci, byli zadowoleni z atrakcyjnej ceny i mogli je w krótkim czasie odebrać osobiście lub otrzymać ekspresową przesyłkę jeszcze tego samego dnia?
Odpowiedzią na te pytania jest serwis zakupów lokalnych - CeneoLokalnie.pl
W serwisie prezentowane są produkty ze sklepów internetowych współpracujących z Ceneo.pl, które można zamówić, lub odebrać osobiście w sklepach offline i punktach odbioru osobistego. Intuicyjny proces zakupowy pozwala na wyszukanie produktu oraz najbliższego punktu odbioru, klient uzyskuje również dostęp do wszelkich danych pozwalających na nawiązanie szybkiego kontaktu ze sprzedawcą.
[1] Raport Gemius 2012/2013
Słowa kluczowe: zakupy lokalne, CeneoLokalnie, decyzje zakupowe, zakupy offline